Діти

Приклади опису дитячих малюнків психологом в дитячому садку

Як педагог-психолог, я стикалася з запитом адміністрації та консиліуму описати звичайні дитячі малюнки. Мета запитів: виявлення рівня сформованості регуляторних компонентів в образотворчій діяльності, эмоционо-особистісних особливостей, рівня оволодіння програмним матеріалом.

Малюнки були виконані не за якоюсь певною методикою, а в межах вільного дитячої творчості. Знаю, наскільки важко підібрати слова і грамотно скласти опис. Ділюся прикладами своєї роботи в цьому напрямку.

Опис малюнка дитини шести років з інтелектуальної нормою

Творчі роботи хлопчика мають сюжетний закінчений задум і виражену гендерну спрямованість (любить малювати лицарські битви, літаки). У багатьох роботах проявляється елементи уяви і творчості: може намалювати серію послідовних малюнків, відобразивши в ній придуману історію, додати масу докладних деталей. Наприклад, малюючи пригоди лицаря, придумує оформлення його герба, обладунків.

Сюжети різноманітні. Якщо дається певна тематика, то хлопчик дотримується її і виконує поставлені завдання. Прагнути до акуратності. Використовує не менше 7-8 кольорів, що відповідає віковій нормі. Дотримується пропорційність, симетричність малюнків.

Малюнки цієї дитини у мене не збереглися. Близькі приклади взяті з мережі інтернет. Замок він не міг намалювати так акуратно, але ретельність прорисовывания деталей була такою ж

Малює кольоровими олівцями, крейдою, аквареллю, володіючи техніками зображення у відповідності з програмним матеріалом з освітньої галузі «Художньо-естетичний розвиток». Іноді, захоплюючись, робить кольори занадто насиченими, особливо при малюванні аквареллю, що створює ефект недбалості.

Опис малюнка дитини з гіперактивністю (5 років)

Малюнки хлопчика часто не відповідають початковим задумом, є незакінченими, схематичними, без розвитку сюжету. Бпрольшая частина робіт виконана за активної допомоги педагога, оскільки сам хлопчик часто не проявляє інтерес до творчості, прагнути відволіктися на ігрову діяльність. Не завжди дотримується симетрія і пропорції. Штрихування уривиста, короткими лініями з сильним натиском, звичайно виходить за межі контурів, при цьому йде накладання одного кольору на інший. Не прагне до різноманітності квітів, вибираючи 2-3 кольори.

Малює кольоровими олівцями, крейдою, аквареллю, володіючи техніками зображення нижче рівня програмного матеріалу. У самостійній діяльності малює рідко, частіше не закінчуючи розпочатий малюнок.

Опис малюнка дитини із ЗПР, 6 років

Дитина іноді проявляє інтерес до малювання, але завдання виконує непослідовно, не завжди акуратно, В малюнках проглядається первісний задум, але порушена симетрія. Елементи творчості хлопчик практично не використовує. Часто просить про допомогу педагога і дітей, які сидять поруч. Любить, коли йому малюють машини, а він сам потім розфарбовує. Це заняття готовий повторювати багаторазово протягом дня.

Малює олівцями, крейдою, фарбами. Програмним матеріалом з освітньої галузі «Художньо-естетичний розвиток» опанував на низькому рівні засвоєння програмного матеріалу.

Приклад опису малюнка дитини, не володіє технікою малювання

Якщо дитина малює вкрай погано, на це є причина. Не будемо озвучувати діагнози, але наведемо приклади опису малюнка.

Хлопчик практично не володіє технікою малювання, в його малюнках не розпізнаються сюжети і якась певна спрямованість, хоча він водить по папері з захопленням, йому подобається сам цей процес. «Малюнки» хлопчика – це уривчасті, чітко проведені, з сильним натиском лінії і «кругові вихори». Зазвичай він намагається заповнити весь аркуш, починаючи з середини. Зазвичай малює одним олівцем і тільки після підказки дорослого використовує ще 2-3 кольори.

Пензлем володіє слабо, але захоплено: змішує кольори, проводить різноманітні лінії, круги по листу.

А ось що змінилося після двох років корекційної роботи:

Хлопчик зображує предмети шляхом створення схематичних зрозумілих форм, підбору відповідного кольору, в малюнках проглядаються сюжети у відповідності з задумом. Передає нескладний задум, об’єднуючи в малюнку кілька предметів (будиночок і дерево). Проводить прямі лінії без відриву. При малюванні використовує 2-3 кольори, намагається передати реалістичність простих зображень (Наприклад, повітряні кулі).

Воліє малювати кольоровими олівцями.

Колірна гамма при самостійному малюванні – небагата, 3-4 кольору. Іноді малює і монохроматично, використовуючи тільки простий олівець. При розфарбовуванні штрихові лінії грубі, розмашисті, часто виходять за контур або не повністю заповнюють простір малюнка. Іноді використовують для зафарбовування зигзагоподібний техніку.

При малюванні аквареллю не завжди дозовано використовує фарбу – на малюнках багато патьоків, размытостей, але сюжет проглядається.

Малюнок дерева

Аплікація. Ще невпевнено тримає ножиці, але вміє самостійно різати ними по прямій, по діагоналі. Самостійно прикрашає аплікації, але не всі деталі розміщує вірно.

Програмним матеріалом з освітньої галузі «Художньо-естетичний розвиток» опанував на рівні нижче середнього.