Діти

Методика поліпшення читання від людини, який навчав дитину читати 2.5 року.

Поговорили про сумне, сумне, жахливий і страшний. Повертаємося до життєрадісною щоденній рутині.

Отже, читання.

Хто не в курсі, нагадую

У статті йдеться про хлопчика 12 років, з діагнозом РАС, який заговорив до 10 років.

І крім іншого (мільярди) проблем, Гриша ніяк не міг почати читати.

Я писала про це й докладно і стисло, і ще як. Може, зберуся з думками і знову розповім, як це було феєрично.

На даний момент Гриша читає. УРА!

І тепер мені здається, що я про читання знаю все і ще трішки)

Це оману. Нічого я не знаю.

Але вчити читати щодня дитини 2. 5 року – щось так знаю.

Уточню. У Гриші неможливість читати була сильно зав’язана на диспраксии (нездатності здійснити дію на вимогу). Читання це прям апогей всіх проблем. А я наївна, думала, що читати то я його навчу. Ага. Він заговорив у процесі навчання читання, але не почав читати))

Я знаю, що 99-й % дітей це не торкнеться. Але раптом.

А зараз серйозно.

Є така техніка.

Її багато хто знає.

Ось вона.

Є посібники, в яких під словами якісь дуги, точки.

Дуга – відкритий склад, точки – окремі звуки. Конкретно на цій картинці в слові ПРУЖКИ під Е стоїть крапка, але взагалі ставлять паличку горизонтальну – щоб зазначити, що це гласний (тягнеться, поющийся) звук.

Отже. Ось така методика.

Але я б про неї не згадувала, бо вона нам не допомогла. Гриші трохи стало легше читати, але незначно. І навіть від неї майже відмовилася.

Як раптом один випадок змінив усе.

Я распечатывала тексти і руками олівчиком малювала під словами схеми. Тому що тренажери ми готував (5 разів) і нічого нам це не дало. Тому распечатывала вже інші тексти.

І ось одного разу не встигла намалювати схеми. А урок все, почався.

І. я відкрила текст, а Гриша взяв олівець і почав малювати схему, а паралельно читати.

І ось це вже було в рази краще.

Ще раз.

Текст.

МАМА МИЛА ВІКНО.

Дитина малює одну дугу (від М до А) і говоримо МААА, малює іншу дугу і каже МА, третю – каже МИ, четверту ЛА, малює паличку _ під і говорить Про ТОВ, малює точку “. ” під К – і говорить, малює дугу – говорить А.

Я повторю ще раз. Найімовірніше, нікому цей метод не потрібен, всі читають.

Грицько ж, знаючи всі букви, легко читаючи склади по одному, читаючи глобально близько декількох сотень слів, не міг читати тексти навіть ось такі. Мама мила раму. Він починав говорити довільно звуки. Але, озброївшись олівцем і вимушений малювати схеми чомусь раптом у нього в голові сталося просвітлення і читати він став краще.

Уточнення. Не тільки з-за цього вправи він став краще читати.

Але все ж таки. Я бачила, як ця проста техніка на очах поліпшила читання іншої дитини. І смію припустити, що зможе допомогти комусь ще.

Тут, як я розумію, на сцену виходить саме діспраксією ось в такому дивному вигляді. Людина не може читати, дивлячись на текст, але може читати, якщо малює під текстом схему.

Минув час, ніяких схем Гриша більше не малює. Читає просто так.

Отже.

Ось така техніка.

Допоможе вона комусь чи ні, не знаю.

Удачі вам, дорогі мої читачі.

П. С. Повторю те, що повторюю постійно.

У цій справі, у подоланні труднощів з розвитком дитини, головне не опускати рук. Тому що, якщо Ви це зробите, то вже точно все. А якщо не зробите, то, може бути, натрапите на щось, що допоможе дитині, або самі придумаєте.

2. 5 року я вчила Гришу читати)) Доторкнувшись до дна методології, винайшовши купу чогось незрозумілого)) створивши бібліотеку саморобних книжок і, як говорить один хороший чоловік, заламинировав тисячі карток.

І Гриша таки почав читати.

Моя ця впертість була пов’язана з тим, що я просто не могла повірити, що Гриша не буде читати. Для мене це було. незбагненно і неприпустимо. Аж ніяк. Я не могла повірити в це не повірила.

Як там кажуть? Не змирилася з діагнозом))

І справа поки все ще не закінчено.

Він, звичайно, читає. Але попереду ще дуже багато того, що треба покращити, щоб сказати, що все, Гриша навчився читати. Поки я так прям не можу сказати. Бо вважаю, що людина вміє читати, якщо він легко читає все що завгодно і РОЗУМІЄ та може ПЕРЕКАЗАТИ.

Гриша поки не робить нічого з цього. Читає з працею, розуміє місцями, переказати не може взагалі (тут, звичайно, мова).

Я в курсі, що одне з іншим не пов’язано. Але ось такий я чудик))) Якщо йти, то йти до кінця))